torsdag 25 oktober 2012

Jobbiga tider

Fan vad jobbigt detta är. Vet inte om jag riktigt ska skriva allt jag känner just nu. Jag mår skit dåligt just nu. Mycket eller nästan allt har med mitt och Sebastians problem att få barn. 

Vi börjar få enorma problem med ekonomin på grund av att jag är arbetslös utan ersättning och maken har nyligen startat ett nytt företag med 3 av hans vänner. Han vet inte ens om han kommer kunna plocka ut nån lön denna månad. Vi har redan skulder till hans föräldrar på över 10 000 kr och till hans farmor på ca 4000 kr.

Jag har på grund av denna stress börjat tröst äta igen och vikten börjar stiga. Usch denna panik över att jag gjort en operation för att kunna gå ner i vikt och att inte ens lyckas med det. Jag ville ner till 69 kg men lyckades bara nå som minst 72 kg och det efter en magsjuka. Jag pendlade som längst mellan 74-78 kg i över 1 år men nu har jag passerat 80. 

Idag vägde jag alltså 80,1 kg och jag får panik. Jag och Sebastian har ju inte ekonomin direkt att börja träna eller äta smalmat. Jag rider 1 gång i veckan men det räcker inte. Nu har vi tillsammans bestämt att vi ska köpa 1 träningskort till mig där det ingår simning, gruppträning och gym. 

Jag är en person som älskar att träna och min motivation är på topp just nu så det är ju perfekt att börja just nu. Så här tänker jag lägga upp det:

Måndag: 30 min promenad
Tisdag: Vatten gympa 10:15
Onsdag: 30 min promenad
Torsdag: Step up 19:30
Fredag: 1 timme ridning
Lördag: 30 min promenad/simma 1 timme
Söndag: Zumba 16:00
 
Då blir det sammanlagt med ridningen 4 träningspass i veckan. Jag vill också äta smalmat men göra det på ett billigt sätt. Jag vet att jag kan knåpa ihop en billig matsedel. Så matsedels schema kommer upp. 

Finns det nån av er som läser min blogg som vill följa med på denna resa att gå ner i vikt. Dela tips och matlistor. Det ska vara smalmat och träning. Det är en utmaning att få det så billigt som möjligt och god mat såklart. Till min hjälp använder jag viktkoll och recept från må bra tidningar som man lätt hittar på mabra.se.

Delmål

Under 75 kg
Under 72 kg
Komma i ett par byxor jag har i strl 46
Följa mat schemat i 1v
-II- 2v 
-II- 3v
Tränat i 1v
-II- 2v
-II- 3v
Följa mat schemat i 1 månad
-II- 2 månader
-II- 3 Månader
Träna i 1 månad
-II- 2 mänader
-II- 3 månader
den första januari fortfarande följa matschemat
den första Februai fortfarande följa matschemat
den första Maj då det gått 6 månader sen start fortfarande följa matschemat
 
Mål 

Nå 69 kg

Som ni ser har jag mycket på gång men jag känner mig peppad...

2 kommentarer:

  1. jag följer gärna med dig på denna resa. jag behöver gå ner i vikt. jag har inte nått mitt må efter min viktoperation. har gått ner ca 35 kg men vill ner till 75 så jag har en del kvar. men fick inte du en dietist efter din operation. jag fick det så jag äter alltid bra och hälsosam mat. det viktiga är egentligen att man ändrar livsstil och väljer då att äta bra resten av livet. så har jag det nu och har levt så sedan jag opererade mig. i min andra blogg så har jag hur jag lever och gör för att gå ner i vikt. vet inte om du varit in i den bloggen... vi kan ta oss igenom detta, det vet jag hejja på oss båda i både vikt och att få barn kram kram Fatou

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du vill vara med. Jag ska strax läsa lite mer på din blogg. På Måndag börjar jag. Jag fick träffa en dietist innan 1 gång det är allt jag fått. Sen sköter jag min mat ganska bra men visst händer det att jag äter godis och snacks lite väll ofta särskilt när jag mår dåligt. Men det ska det bli ändring på

    SvaraRadera