torsdag 9 januari 2014

Mycket har hänt

Sen jag skrev har mycket hänt. 2 dagar innan nyår fick jag under senkvällen/natten tarmvred. Jag också in till akuten när kl var 03 för att jag inte stog ut med smärtan. jag misstänkte tarmvred vilket det senare visade sig var. Jag fick ganska snabbt hjälp men på smärtskalan var jag en tia. jag fick morfin som endast hjälpte i en kvart. Jag fick sen dricka kontrast som gjorde att jag spydde. Jag fick även en allergisk reaktion mot kontrasten så dom var tvugna att ge mig medicin mot det. Tillslut fick jag en kramplösande smärtstillande som hjälpte mot smärtan. När kl sen var runt 13 så kördes jag med ambulans till Ersta där jag gjorde min gastric bypass. Där övervakades jag fram till nyårsafton då jag fick åka hem på permiss. Jag skrev sen ut över telefon dagen efter. Jag hatade att vara utan Cecilia så länge.

Cecilia har blivit jätte duktig med maten. Hon hatade havegrynsgröten så vi bytte ut den till risgröt med äpple och mango och den gillar hon mycket. Hon får smaka på det mästa av det vi vuxna äter. Hon älskar blåbärspure och hon gillar inte morotspuren. Cecilia är idag 5 månader och 1 dag gammal.

Jag har börjat med 5:2 dieten och idag är första faste dagen. På faste dagara får man bara äta 500 kalorier. Jag har hittills ätit 4 stekta äggvitor med 5 stekta champinjoner. Ikväll till middag blir det grekisk sallad med fetaost och oliver. Sista målet blir 1 dl lättfil med en halv banan. Imorgon äter vi som vanligt me runt 1500 kalorier. Startvikten var 79,9 så på måndag får vi se resultat hoppas jag

Jag och Sebastian försöker skaffa barn igen. Sebban är ju steril så vi använder oss av donator på hemmaplan. Vi kommer använda samma donator som med Cecilia så vi kommer få hel syskon. Vi missade senaste ägglossningen då jag låg på sjukhus så vi satsar på nästa. Vi kommer åka och ta in på ett hotell i Nyköping där donatorn bor och där får han lämna sin donation. jag kommer börja med progesteron vaggitorierna 2 dagar efter inseminationen får jag sen ett plus så börjar jag med mina fragmin sprutor.

Idag ska jag och mamma åka med Cecilia till babysim. 1400 nånting kostar det för 7 tillfällen á 30 minuter. Idag går vi antagligen bara igenom grunderna. Jag tror inte hon kommer dyka på första kurstillfället.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar