tisdag 2 oktober 2012

Första heminseminationen avklarad

Nu har vi gjort vår första heminsemination. Vi insemierdae 4 ggr över 3 dagar och vad jag tror så hade vi ÄL-utslag på Lördagen eller Söndagen. Vi inseminerade första gången på Lördagen och då blev det 0,5 ml. På söndagen gjorde vi 2 inseminationer som blev 1,5 ml och sen 0,4 ml. På Måndagen min födelsedag gjorde vi sista inseminationen som blev 0,8 ml. Nu hoppas vi att Äl verkligen skedde. Nästa gång om vi inte lyckas på första försöket kommer vi använda oss av en annan donator. Som har lite större satser. Man vill vid varje insemination ligga mellan 2-5 ml som är en normal utlösning. Bim blir den 16/10 men jag tror verkligen inte att vi kommer lyckas på första försöket. 

Vid nästa hem insemination kommer vi att köra på en annan donator. Vi kommer denna gång lokalisera Äl bättre med hjälp av clearblue ÄL-tester. Om jag blir 100 % säker på när ÄL sker så vågar jag använda crinone och fragmin efter inseminationerna som jag inte vågar nu då crinone om man börjar fel kan hindra ägglossningen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar