söndag 7 oktober 2012

Nu kom ÄL:en!

Total panik. Hade lite ont i högra äggstocken och undra varför. Jag tänkte att jag testar med ÄL test bara för att kolla jag trodde ju redan att jag hade haft ÄL men tji fick jag. Idag kom alltså ÄL:en. På dag 22. Ganska sent men vi vet ju att jag kanske har kort lutealfas. Luteal fasen är den som kommer mellan ÄL och mensens första dag. Det är inte bra om den fasen är kortare än 10 dagar för då kan man bli gravid men kroppen hinner inte reagera på graviditeten så kroppen skickar fel signaler och det blir en mens i alla fall. Jag ska försöka förlänga luteal fasen med hjälp av crinone som är progesteron just den hormonen som hindrar mensen från att komma när man är gravid.

Killen var jätte trevlig och enligt mina ögon så såg han bra ut. Han var blond med gröna ögon. Han bor i Nyköping och kan komma på kort vasel vilket var tur då jag kl 10:00 imorse märkte att ÄL.en kom bär jag trodde att jag redan haft den. Han gick direkt upp på rummet och lämnade ca 3 ml. Han fick prata med maken medan jag inseminerade. Efter ca 1/2 timme gick han. Vi har bestämt att han ska komma runt 19:00 imorgon för insemination nr 2.

Dagens glada gubbe och ett bra exempel på hur billiga tester ska se ut när det är ett positivt resultat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar