lördag 20 oktober 2012

Känns drygt att vänta på mensen

Väntar på mensen som jag tycker borde ha kommit. Jag har slutat med crinone men kanske kan mensen dröjja sig ett par dagar i alla fall. Om mensen inte kommit på Onsdag så ska jag testa igen. Det är så jävla sjukt hur hoppet kan fortsätta leva när man fått ett negativt gravtest. Att man kan lura sig själv att det kanske var för tidigt, jag kanske är låg hormonare eller nån annan konstig ursäkt. Jaja snart vet vi.

Vi kan inte planera när det ungefär blir med nästa heminsemination förrns jag fått mensen. Vi tror det blir i mitten av November ungefär. Om jag ska ta pergotime så tror jag att Äl borde komma efter ca 14 dagar. Om vi kör naturellt så blir det nog som vanligt en sen ÄL. Jag måste nog beställa lite mer tester. Jag har tester som antingen räcker i 14 dagar eller i 7 dagar beroende på om jag ska testa två ggr om dagen eller bara en. Det bästa är nog att testa från cykeldag 13 och sen dubbeltesta varje dag så att jag inte missar Äl. Missar man ÄL:en så dröjjer det ju en hel månad innan vi kan försöka igen. 

I veckan ska mälarsjukhuset ringa upp mig så då får jag veta hur vi ska gå vidare. Jag har papper från patientnämden där det står att man har rätt till 2 inseminationer och 2 IVF:er vi har gjort 2 inseminationer och 1 IVF. Alla FET:en från första IVF:en har vi antingen betalat själva eller använt medans vi stog skrivna i Stockholm så då ska dom inte räknas på Södermanlands räkning där vi bor nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar